Слухати

Дерево і вуглецеве волокно: угорський піаніст пере-винайшов традиційне піаніно

30 вересня 2015 - 10:41 177
“Звичайно, я обожнюю піаніно старого зразку, але ж ми у 2015 році. Думаю, що для нас настав час шукати нову правду”, - говорить угорський піаніст і винахідник Ґерґей Боґаньї

“Це не було так, ніби я прокинувся одного дня і подумав, що сконструюю нове фортепіано для всього світу. Але я завжди був трохи революціонером. Я міркував тривалий час: цього не достатньо, треба зробити щось краще», — говорить Ґерґей Боґаньї (Gergely Boganyi) у своєму інтерв’ю BBC.

judit_marai.jpg

Гергель Богані
Гергель Богані

Покоління за поколінням найкращі піаністи світу грали на цілковито подібних інструментах, з усіма їхніми перевагами і вадами. Але 41-річний пан Боґаньї не та людина, котра залишає подібні питання невирішеними:

“Як і більшість піаністів, у своєму дитинстві я грав на багатьох поганих інструментах. Але великим здивуванням для мене (як професійного піаніста) було те, що навіть найкращі концертні зали не завжди збалансовані і мають чистий звук. Я завжди відчував, що сучасний світ, сучасна фортепіанна музика щось втрачають”.

Його революційна мрія, яка “здавалась неможливою і тому ще більш надихала”, полягала в тому, аби скомбінувати форму і функції по-новому.

tamas_bujnovszssky.jpg

Нова модель фортепіано
Нова модель фортепіано

За деякими виключеннями, класична культура виробництва інструментів не притримує ідеї постійного розвитку й прогресу: конструкція фортепіано майже не змінилась за останні двісті років. Еталон ідеальної скрипки ще більш старий: ніхто поки що не перевершив Антоніо Страдіварі, котрий народився у 1644 році.

Використовуючи “найбільш якісне класичне дерево, яке тільки можна зараз знайти” й сполуку вуглеводного волокна, яка є “найкращою в сучасній космічній галузі”, Боґаньї і його команда розробили нову форму і систему звуку.

Винахідник пояснює різницю між його піаніно і традиційними інструментами таким чином:

«Це звук. Для музиканта, для піаніста звичайно саме це є головним фокусом. Піаніно є ударним інструментом і наша найбільша проблема завжди в тому, щоби змусити його співати і підтримати цей спів. Отже, я хотів сполучити теплоту і дружнє, майже людське звучання піаніно Ерара з XIX століття, із силою, потрібною для сучасних концертних залів».

lazlo_jarai.jpg

Фортепіано з новою системою звуку
Фортепіано з новою системою звуку

Фортепіано, над якими працювала команда зі ста людей впродовж шести місяців, може бути підлаштоване під кожного. Зараз воно офіційно виставлене на продаж, однак виробництво у найближчому майбутньому проводитиметься лише в невеликій кількості, — повідомляє BBC.

“Я був би дуже радий, якби наше фортепіано знайшло свою нішу і виконало свою місію — вдихнути нове повітря у музику, концертні зали, піаністів, але… хто знає. Ми не планували цього, але, здається, ми зробили щось на зразок маленького землетрусу”, — заявляє Ґерґей Боґаньї.

Андрій Кобалія для Громадського радіо

Фото: Judit Marai, Lazlo Jarai, Tamas Bujnovszky. 

…то цей лист для вас.

Команда Громадського радіо, як і ви, найбільше цінує незалежність. Наша редакція не залежить від олігархів, політиків і держави. У нас немає інших завдань, аніж допомогти вам зрозуміти ситуацію.

Ми принципово лишаємось неприбутковою організацією. На відміну від комерційних мас-медіа, гроші для нас - не мета, а засіб.

Щоби і надалі отримувати правдиву, неперекручену інформацію, ви можете просто зараз допомогти Громадському радіо. Підтримуючи нас, ви робите внесок у своє майбутнє.

ДЯКУЄМО!

ЗРОБІТЬ ВНЕСОК

Якщо ви тут...

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Facebook Twitter Google+