Слухати

Мирослава Хартмонд: не всі українські художники позиціонують себе як українські

21 грудня 2015 - 12:33 363
Facebook Twitter Google+
Поки самі українські художники не почнуть позиціонувати себе як українських художників, в брендуванні українського мистецтва поступу буде мало: вважають Мирослава Хартмонд і Джеймс Баттервік

В цьому випуску програми «Антена» чуємо голоси Мирослави Хартмонд (науковий співробітник Центру міжнародних досліджень, Оксфордський університет, власниця галереї «Триптих») і Джеймса Баттервіка (галерист, колекціонер, дилер). В центрі розмови — тема брендингу українського мистецтва у світі. 

Джеймс Баттервік розповідає про власний досвід дилера, котрий продає твори Олександра Богомазова, котрий мешкав у Києві та котрого «зробили українським художником». Дилер говорить, що продавати Богомазова як українського художника складно, тож він його продає «як великого художника, що мешкав у Києві». Чи можна в роботах Богомазова впізнати якусь особливу «київськість»? Джеймс Баттервік звертає увагу на велику кількість красивих модернових будинків на вулицях Києва, а також на різноманітність ландшафту, де є і долини, і пагорби: «Це рух, а рух важливий для футуристів».

Продовжуємо розмову, розширивши тему та перейшовши до сюжету культурної дипломатії. Мирослава Хартмонд говорить, що це є предметом її дослідження, і що українська культура має добрий експортний потенціал: «В Україні чудовий фонд письменників, живописців і музикантів, які відомі за кордоном, але не всі з них позиціонують себе як українців». На її думку, в брендуванні українського мистецтва storytelling у перший час має говорити «ми є», але про це, за словами галеристки, треба говорити послідовно та наполегливо.

hartmond_battervik_0_0_0_0.jpg

Мирослава Хартмонд і Джеймс Баттервік
Мирослава Хартмонд і Джеймс Баттервік
Авторські права: 
Triptych: Global Arts Workshop.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.