Слухати

Чайник цікавиться: як писати кіно?

15 березня 2016 - 12:12
Facebook Twitter Google+
З письменницею та драматургинею Ірен Роздобудько говоримо про те, як писати кіно, на основі її нової книги «Кіно на папері»
Чайник цікавиться: як писати кіно? / Програми на Громадському радіо

«В нас немає професійних монстрів сценарної майстерності, драматургії як науки. Моя методичка – керівництво до сміливості, написання сценарію — гармонія, яку можна перевірити алгеброю», — говорить Ірен Роздобудько.

chaynyk._rozdobudko_0.jpg

Ірен Роздобудько та Лариса Денисенко «Громадське радіо»
Ірен Роздобудько та Лариса Денисенко
Авторські права: 
«Громадське радіо»

Також говоримо з письменницею про різні методи викладення сценарної майстерності: «Я — величезна прихильниця голлівудського метода викладання, в мене також система голлівудська, відмінність — стиль та приклади. Українські підручники на цю тематику відсутні, остання цікава книжка українською мовою датована приблизно 1967 роком, а ще є методички, котрі починалися Леніним».

На чому ґрунтується майстерність сценариста? Яким має  бути кіно-діалог? «Діалог має рухати сюжет, лаконічний, динамічний, щоб його навіть було легко проговорити акторам», — зауважує Ірен Роздобудько. Як можна порівняти «Титанік» та «Діамантову руку»: як і навіщо рахувати незворотні крапки та поворотні пункти? Що потрібно знати про своїх героїв? Що найголовніше — сюжет чи характер? «Часом буває так, що ти розвиваєш характер до тих меж, що він виходить з сюжету, і ти вимушена змінювати сюжет, але і характер іноді підбирається під сюжет. Якщо немає кістяка, ось цієї червоної нитки, ви розгубитеся і не будете знати, що головне. Є ідея, є сюжетні лінії», — говорить письменниця та сценаристка.

Програма «Чайник» виходить за підтримки доброчинців з платформи «Спільнокошт».

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.