Слухати

Громадське радіо / Скачати зображення

Австралійські парламентарі зацікавились проектом «Мистецтво Майдану»

21 лютого 2016 - 08:50 246
Facebook Twitter Google+
Проект «Мистецтво Майдану» впродовж кількох місяців мандрує світом. Пропозиції експонувати виставку надходять до цього часу

musiyenko_natalya.jpg

Наталя Мусієнко, культуролог / Громадське радіо
Наталя Мусієнко, культуролог
Громадське радіо

Про ідею і реалізацію проекту розповідає його авторка — культуролог, співробітниця Інституту проблем сучасного мистецтва НАМУ, кандидатка філософських наук Наталя Мусієнко

Василь Шандро: Розкажіть про проект «Мистецтво Майдану»?

Наталя Мусієнко: Цей проект, дійсно, народився на Майдані з фотографій, зроблених там. Дуже ретельно збирала і зберігала світлини, адже відповідально ставлюся до деталей. Я зрозуміла, що на Майдані були представлені практично всі види мистецтва.  Їх творці  не тільки відомі художники, але й аматори, непрофесіонали. Разом вони створили мистецький артефакт.

Я дуже вдячна журналістам, адже завдяки їм до моєї книги, яка стала складовою проекту, було виявлено великий інтерес. Нещодавно колеги виставили її у відкритому доступі на сайті нашого Інституту.

Також частиною проекту є мандрівна виставка 17 українських художників-учасників Майдану. І оскільки виставка мобільна, ми поєднали їх роботи на єдиному плакаті, адже, як пам’ятаємо, плакат був основним артистичним меседжем Майдану. Зараз виставка мандрує світом. Її можна відвідати у Національній бібліотеці України для дітей. Одночасно вона мандрує Штатами, готуємо її відкриття у Балтиморі.

Василь Шандро: Який відбиток залишило мистецтво Майдану?

Наталя Мусієнко: Для мене Майдан був арт-інсталяцією, простором, територією мистецтва — при чому, позитивного. Весь мистецький досвід був сконцентрований на Майдані.

1 447 484 693.jpg

Мистецтво Майдану / www.ukrkino.com.ua
Мистецтво Майдану
http://mari.kiev.ua/Moussienko_MAIDAN_ART.pdf

Тетяна Трощинська: Цікаво, що ви пишете про соціально-антропологічний аспект.

Наталя Мусієнко: Так, тому що розписані намети потім згоріли, а от фотографії, на яких вони зафіксовані,  — залишилися. Треба розглядати не мистецтво для мистецтва, а підходити саме із соціально-антропологічного аспекту. Це частина життя, яка змінила все.

Василь Шандро: Чи спостерігаєте спекуляції темою Майдану?

Наталя Мусієнко: Звичайно, спекуляції є і це теж частина нашого життя. Тому я намагалася в своїй книзі робити акцент на деталі. Саме із цих деталей сформувався Майдан як територія мистецтва. Знамениті художники, звісно, залишать на картинах свої переживання Майдану. Але я хочу, щоб збереглися роботи і непрофесіоналів, які творили, навіть не знаючи, як це — творити.

Також хочу розповісти про майбутній маршрут мандрівної виставки Майдану. Музей Демократії у Австралії при парламенті зацікавлений тим, щоб побачити у своїх стінах творчість Євромайдану. Маємо також запрошення й з Амстердаму. Хочемо показати мистецтвом Майдану іншу Україну, відмінну від тієї, якою закордоном її уявляють.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.