Слухати

Ми хотіли показати світ очима жінки — Браіловський про «Жіночий арт-проект»

07 лютого 2016 - 09:26
Facebook Twitter Google+
Про виставку «Жіночий арт-проект», яка незабаром стартує у Києві, розповідає її організаторка Таісія Браіловська та куратор, колекціонер Георгій Браіловський
Ми хотіли показати світ очима жінки — Браіловський про «Жіночий арт-проект» / Програми на Громадському радіо

brailovska_taisiya.jpg

Таїсія Браіловська / «Громадське радіо»
Таїсія Браіловська
«Громадське радіо»

Василь Шандро: Коли відбудеться виставка?

Георгій Браіловський: Она открывается 13 февраля в 17:00 в «Шоколадном домике» в Киеве на улице Шелковичной, 17/2. В этом году он стал Музеем скульптуры и декоративно-прикладного искусства. И его новая жизнь начинается с такого проекта. Это будет выставка картин, и на протяжении всей выставки будет проходить фешн-события или события, связанны с артом.

Василь Шандро: Чому жіночий проект?

Таїсія Бриіловска: Ідея з’явилась під впливом двох відомих сучасних художниць — Тетяни Малиновської та Ніни Мурашкіної. Була ідея створити проект з дещо феміністичним аспектом. Ще з Середніх Віків жінки у культурі, мистецтві, науці утискались чоловіками. Завданням жінки було народити дитину і створити домашній затишок. Якщо жінка робить щось творче, розвивається в науці, її спочатку переслідувала інквізиція, а потім це могло тягти кримінальну відповідальність. Жінка ішла в монастир для того, щоб вільно малювати. Лише там вона могла читати, навчатися, розвиватися. Тому виникла ідея створити такий проект, щоб стерти рамки і довести, що жінки в Україні можуть бути повноцінними представниками мистецтва.

brailovskyy_georgiy.jpg

Георгій Браіловський / «Громадське радіо»
Георгій Браіловський
«Громадське радіо»

Василь Шандро: Роботи концептуально підібрані?

Георгій Браіловський: Мы хотели сделать панораму, начиная с художников старшего поколения — Галины Григорьевой, которая проповедовала классические каноны красоты; следующее поколение — Марина Скугорева, фактически одна из первых зачинателей феминистического движения. Это люди, которые на самом деле формировали современное украинское искусство. Если в мире феминистическое искусство получило очень мощный толчок в 70-80-е года, то мы их сейчас догоняем. У нас появляются молодые феминистические художницы. Но не все подряд феминистки.

Василь Шандро: Жіноча недоля буде темою виставки?

Георгій Браіловський: Мы не хотели, чтобы это был феминистический проект о женской судьбе. Мы хотели показать искусство и мир глазами женщин, поскольку до этого практически мы смотрели на мир глазами мужчин.

Василь Шандро: У світі феміністичне мистецтво є топ-темою?

Таїсія Бриіловска: У країнах, де ці питання тільки піднімаються, вони, звичайно, є гострими. Але не можна сказати, щоб це було нагальною, центральною проблемою у мистецтві у світі. Зараз нагальнішими є соціальні питання — бідність, війна, безробіття, технологічний прогрес і його вплив на життя людини.

Василь Шандро: У середовищі художників є розподіл на чоловіче і жіноче мистецтво?

Георгій Браіловський: Женщины-художники, которые уже заявили о себе, очень болезненно реагируют на такое разделение. Сейчас женщина занимает то положение в обществе и искусстве, какое она должна была занимать всегда. Просто жизнь человечества была деформирована на протяжении нескольких тысяч лет. Когда сейчас иронизируют, мол, а где же мужские выставки — мужской артпроект был с 5 тысячелетия до н. э. и до конца ХІХ века.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.