Слухати

Ще змалечку потрібно робити «щеплення» проти поганої музики, — Чеченя

16 липня 2016 - 08:04 79
Facebook Twitter Google+
Поговоримо про творчість гітариста, музикознавця та голову Асоціації гітаристів України Костянтина Чеченю та про те, що потрібно виховувати хороший музичний смак з дитинства

kostyantyn_chechenya.jpg

Костянтин Чеченя // «Громадське радіо»
Костянтин Чеченя
«Громадське радіо»

Костянтин Чеченя також є керівником ансамблю давньої української музики, яку ми нечасто, на жаль, чуємо, але, можливо, з новими квотами на українську музику на радіостанціях, ми будемо її чути частіше.

Василь Щандро: Яке ваше ставлення до закону про збільшення квот на українську музику в ефірах?

Костянтин Чеченя: Звичайно, позитивне ставлення, єдине, щоб під цим не виявилось ніякого «намулу», щоб була і академічна, і класична, і гарна попсова музика, інакше ідею можна спотворити.

Василь Щандро: Що таке гарна попса?

Костянтин Чеченя: Попса — це легенькі пісні про кохання, які можуть бути дуже талановитими. Старовинної попси теж багато.

Василь Щандро: Що таке старовинна попса? Цікаво, чи була вона у XVII сторіччі, наприклад?

Костянтин Чеченя: Була, і до нашої ери була попса. На жаль, ці твори до нас не дійшли. Я вивчаю архіви і можу сказати, що і в XVII сторіччі було дуже багато «дрібідєні», тобто неталановитої музики.

Василь Щандро: Чи можна говорити про певну українську школу гітари?

Костянтин Чеченя: Я думаю, що вже можна говорити, хоча кількість ще не перейшла в якість. Ми знаємо, що є черги бажаючих вступати до шкіл гри на гітарі, є приватні школи, є вуличні музиканти, тобто в Україні гітара звучить і співає, але не завжди так якісно, як хотілось би.

Хоча є багато українців, які виступають на різноманітних конкурсах з гри на гітарі і завойовують призові місця. Це вже свідчить про певне становлення української школи.

Василь Щандро: Чи проводите ви якісь фестивалі?
Костянтин Чеченя:
Звичайно, є велика кількість фестивалів, які проводить і департамент культури Київської адміністрації, і Міністерство культури, і наша асоціація. Зокрема ми приводимо наш іменний конкурс «ГітАс» — це конкурс професійного рівня.

Також Національна філармонія породить свої конкурси та фестивалі, тому киянам немає на що жалітися — в нас завжди можна знайти цікавих виконавців.

Василь Шандро: Події, які відбуваються у світі тим чи іншим чином впливають на музикантів. Колись рок-музика була виразником протестів, які є в суспільстві, чи є так зараз? Сучасна музика є рушієм у суспільстві?

Костянтин Чеченя: Так, раніше навіть кволі, слабенькі барди могли створити якийсь рух серед людей, щоб вони замислювались. Зараз я такого сильного впливу музики не бачу, і це дуже сумно. Бо часто на цікавих концертах ми бачимо невелику кількість людей.

Для мене, як для музиканта-педагога, та для вас, як для медійників, це є викликом, тому що потрібно виховувати людей, адже сила звуку та музики має працювати більш точно та конкретно. І це потрібно впроваджувати ще з дитячого садочка, робити «щеплення» проти поганої музики та прививати хороший смак.

Громадська хвиля

Проект реалізується у рамках Польсько-Канадської Програми Підтримки Демократії, співфінансованої з програми польської співпраці на користь розвитку Міністерства закордонних справ Польщі та канадського Міністерства закордонних справ, торгівлі та розвитку (DFATD).

Громадська хвиля

Проект реалізується у партнерстві з Фондом «Освіта для демократії».

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.