Слухати

Я не боюся слова «гендер», бо читав словник, - Георгій Коваленко

09 березня 2018 - 09:36
Facebook Twitter Google+
Про гендерну рівність говоримо з ректором Відкритого Православного Університету Святої Софії-Премудрості

На зв’язку зі студією — священнослужитель та ректор Відкритого Православного Університету Святої Софії-Премудрості Георгій Коваленко.

Ірина Славінська: Ми з Ларисою Денисенко допис Георгія Коваленка в Фейсбуці обговорювали доволі довго. У ньому ідеться про початок міжнародного руху #HeForShe. Хочеться вас запросити розповісти про те, що, наприклад, ви побачили і подумали щодо вечора, який запускав рух #HeForShe в Україні.

Георгій Коваленко: Для мене це було знайомство з рухом, бо гендерна, жіноча тема в моєму житті давно присутня. Я маю аж 4 дорослих доньок. Я б хотів, щоб вони мали і права, і можливості на рівні з чоловіками. Цей рух, який говорить he for she, тобто чоловіки для жінок і заради жінок. В цьому є певна повнота, тому що я проти розділення. Для мене рівність не завжди однаковість, ми рівні, але різні, ми унікальні. Я думаю, що чоловіки багато в чому можуть допомогти жінкам, як і жінки можуть і допомагають чоловікам.

Ірина Славінська: Рух HeForShe спирається на ідею про гендерний баланс. На моє око, в церковних колах слово «гендер» викликає трепет. Ви не боїтеся слова «гендер»?

Георгій Коваленко: Я не боюся, тому що іноді я читаю словники, читаю ті документи, які так жваво всі обговорюють. Іноді люди, які протестують і чогось бояться, просто не в темі.

Біблія в першій же главі говорить про рівність чоловіка і жінки, коли говориться, що Бог створив людину — чоловіка і жінку. Але всі чомусь думають і говорять нібито жінка не вважається за людину. Це ж неправда, але міф поширюється.

Слава Богу, в нашій православній традиції священик може бути одруженим. Це певним чином дає можливість більш глибокого розуміння і подружнього життя, і статевого життя, і батьківства, й інших питань.

Дуже важливо дивитися на біблійну історію як на певну архетипічну історію. Для мене жінка не є чимось спокусливим чи жахливим, бо це і мати, і дружина, і дитина. В цьому сенсі я думаю, що жінка не є спокусою чи спокусницею. Якщо дивитися в історію Адама і Єви, то, ймовірно, вона була спокушена. Так, вона помилилася, але Адам не допоміг їй під час цих подій. Коли Господь його запитав, чи не порушував він те, що він йому заповів, чи не їв від того плоду. Адам відповів, що це Єва, яку він йому дав, тобто намагався скинути з себе провину на жінку і навіть на самого Бога. Я за те, що люди мають рівну гідність, ми всі є людьми.

Цього року 1000 років освяченню Софійського собору. Мало хто знає, що саме там були жінки-священнослужителі. На жаль, це служіння було втрачено.

Повну версію розмови слухайте у доданому звуковому файлі.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.