Слухати

Від якої музики Фройд би плакав?  / Програми на Громадському радіо

Від якої музики Фройд би плакав?

05 травня 2018 - 17:41
Facebook Twitter Google+
Берґ, Барток та Варез: народження додекафонії і експерименти над слухачем

У другій частині розмови Люби Морозової та Євгена Громова про музику 10-х років XX століття йдеться про дивні сюжети творів австрійця Альбана Берґа, угорця Бели Бартока і француза Едгара Вареза — сюжети, від хворобливої фантастичності яких мав би заплакати сам Зигмунд Фройд. Для цих болісних сюжетів потрібна була і нова, особливо болісна музика, жахлива і прекрасна водночас.

  • Що спільного між кінорежисером Стенлі Кубриком і Альбаном Бергом?
  • Чому в модерністських операх звучать поважні старовинні танці?
  • Чому на балет про зачарований мандарин не можна приводити дітей?
  • І як Едгар Варез Америку відкрив.

 

  • Альбан Берґ. Хоровод (з циклу «Три п’єси для оркестру»). BBC Symphony Orchestra, диригент — П’єр Булез. 5:34
  • Альбан Берґ. Воццек (фрагмент). Wiener Staatsopenchor, Wiener philharmoniker, диригент Christoph von Dohnany. 4:00
  • Бела Барток. Зачарований мандарин (фрагмент). New York Symphony Orchestra, диригент — П’єр Булез. 4:34
  • Едгар Варез. Ameriques. Concertgebau Orchestra, диригент Riccardo Chailly. 12:01
Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.