Слухати

«Громадське радіо» / Скачати зображення

Інтернет-провайдери опираються законодавчим санкціям проти онлайн-піратів, — Ваганова

13 лютого 2016 - 14:56
FacebookTwitterGoogle+
Про це розказує представниця продюсерського об'єднання «#КіноКраїна» Ольга Ваганова

В студії працюють Василина Думан та Едуард Лозовий.

Едуард Лозовий: Прийнято законопроект «Про державну підтримку кінематографу». Створено Раду з державної підтримки кінематографу. В Україні назбирається стільки фахівців на цю раду?

Ольга Ваганова: Так. Українське кіно знімалося, але люди його не бачили, воно не було глядацьким або продюсерським.

Едуард Лозовий: Ми його не бачили, але читали про його перемоги, номінації.

Ольга Ваганова: Я відкрила для себе, що щороку знімається близько десятка повнометражних українських фільмів, просто вони не доходять до нас. До нас дійшли лише «Поводир», «Незламна».

Не було задачі проштовхувати фільми до глядача.

Паралельно розвивалися продакшени, які зараз ввійшли в «#КіноКраїну». Вони використовували сусідні ринки, щоб назбирати кваліфікацію, досвід і фахівців.

Зараз ми маємо людей, які можуть знімати кіно міжнародного рівня тут. 

Едуард Лозовий: Ми можемо тепер розраховувати на те, що ми будемо знати, на які фільми держава витрачає гроші?

Ольга Ваганова: Можемо. І так має бути. Все має бути прозоро в Інтернеті. На сайті «Держкіно» є список фільмів, бюджети.

Едуард Лозовий: Але це має бути висвітлено в медіа.

Ольга Ваганова: Так. Глядач має бути обізнаним від зародження самої ідеї фільму. Це класична промоція фільму.

Фахівці мають мати доступ до розподілу коштів, і тоді все буде працювати.

Едуард Лозовий: Там існує безліч критеріїв, але прописано, що там можуть приймати участь і іноземні контрагенти.

Ольга Ваганова: Ми пропонуємо систему, яка працює у всьому світі.

Щодо іноземних продюсерів, працює система повернення коштів. Коли іноземний продюсер вирішує, на якій території йому знімати свій фільм, після огляду локації він питає, яке у нас повернення грошей. Зараз немає ніякого.

Якщо буде прийнято, то ми на рівні з Грузією, Естонією, зможемо повертати від 20% до 40%.

Це вигідно, тому що  кожна одиниця валюти залучена в кіно, утворює ще одну навколо кіно. Це готелі, харчування, робочі місця.

Василина Думан: Чи не будуть за українські гроші зніматися іноземні фільми?

Ольга Ваганова: Для того, щоб отримати повернення грошей, треба пройти тест. Для того щоб отримати заохочення, треба довести, що ти достатньо в Україну вклав. Це культурна частина: мова, традиції, актори. І виробнича: масовка, технічні спеціалісти. Коли продюсер набирає певну кількість балів, він має можливість повернути коштів.

Він подається на це лише після того, як він зняв фільм, і сплатив податки до бюджету.

Василина Думан: А чому в законі йдеться про піратство?

Ольга Ваганова: Якщо ми говоримо про підхід, коли кіно може заробляти на свій наступний фільм, то ми маємо говорити, що пірати наносять величезні збитки.

Боротьба з піратством — це основа будівництва економічно сталої сфери кіновиробництва.

Едуард Лозовий: Наскільки привабливою для піратів є українська продукція?

Ольга Ваганова: Ми виготовляємо багато телевізійного продукту і серіального. Ми відловлюємо нелегальне використання наших фрагментів.

Локальне завжди цікаве суспільству.

Василина Думан: Чи є протистояння цьому закону? Кому це вигідно?

Ольга Ваганова: Є протистояння від сектору Інтернет-провайдерів.

Наразі прописано, що якщо сайт-пірат не видаляє контент, за вимогою автора, провайдер має це зробити. Він має на це технічну можливість.

Едуард Лозовий: Цим механізмом можна заблокувати будь-який сайт, тому що спочатку контент блокується, а потім вже розбираються, чи щось порушено. Будь-хто може заблокувати навіть президентський сайт.

Ольга Ваганова: Процедура, що там прописана, вона не українська. Але вона є дієвою, і працює в інших країнах.

Ми шукаємо ідеальний механізм. Наприклад, зараз обговорюється, хто може подавати запит на блокування. Наразі є ідея, щоб це могли робити лише офіційно зареєстровані адвокати.

Едуард Лозовий: Є норма, що кількість українського контенту має збільшуватися. До 2021 року частка українських фільмів має складати 30% національного екранного часу. Це можливо?

Ольга Ваганова: Це можливо, справа в економіці.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.