Конфлікт у команді Євробачення: Харебін VS. Грицак

15 лютого 2017 - 13:34 988
Facebook Twitter Google+
Частина команди Євробачення заявила, що покидає проект. Свої версії цієї ситуації викладають перший заступник генерального директора НСТУ Олександр Харебін і заступник гендиректора НСТУ Павло Грицак

13 лютого івент-менеджер Євробачення-2017 Денис Блощинський заявив, що частина команди покидає проект. Причини він пояснив у своєму пості на фейсбуці.

В нашій студії Олександр Харебін каже, що команда покинула проект через дивне збільшення видаткової частини бюджету Євробачення на 50% і непрозорі тендери. Павло Грицак заперечує тим, що затвердженого бюджету не було, а тому не можна говорити про його збільшення чи зменшення. Потім додає, що збільшення відбулось у дохідній частині.

Також пан Грицак заявляє, що івент-команда за 5 днів до церемонії передачі ключів відмовилась брати участь в її організації. Пан Харебін звинувачує його у маніпуляції.

Тетяна Трощинська: Продюсер Денис Блощинський заявив, що команда Євробачення змушена покинути цей проект, хоча майже 9 місяців над ним працювала. Одна з причин — питання, пов’язані з прозорістю того, що відбувається під час підготовки? Ви в цьому сенсі є однодумцем Дениса?

Олександр Харебін: Денис Блощинський — це івент-менеджер Євробачення, виконавчі продюсери — я та пані Вікторія Романова. Тобто фактично п’ять ключових людей конкурсу, два виконавчих продюсера, івент-команда, команда з безпеки та комерційна дирекція — ми пішли з проекту. Люди, які працювали в НТКУ, залишились працювати в НТКУ, і ми просто не займаємося Євробаченням. Наша сумісна заява стосується того, що нам незрозумілі принципи, терміни, вартості, які зараз закладаються в майбутнє Євробачення.

Василь Шандро: Закладаються ким?

Олександр Харебін: Новопризначеним керівником Євробачення паном Павлом Грицаком.

Тетяна Трощинська: Йдеться у тому числі і про тендерні процедури, тобто кошти, які будуть витрачені на підготовку до конкурсу?

Олександр Харебін: Якщо говорити про факти — для мене дуже важливо сказати про те, що ми пішли виключно для того, щоб Євробачення сталося. Щоб нова команда, яка зараз збирається під конкретну особу, змогла довести свою спроможність зробити цей конкурс. Ми будемо дуже раді, якщо це станеться, і ми будемо допомагати, але у будь-якому разі ми не будемо прикриттям тому, що зараз робиться.

Команда вісім місяців працює над підготовкою Євробачення. У Європейської мовної спілки до грудня майже не було запитань стосовно термінів, вартості, розуміння, як це робити. Ми дуже вдячні за це нашим колегам з Женеви.

Останні вісім місяців ми казали, що вартість конкурсу — це не більш, ніж 655 мільйонів гривень (ці кошти складалися з двох частин: 455,7 млн держбюджету і 200 млн міста Києва). Крім того, ми казали, що Національна телекомпанія, зараз вже Національна суспільна телекомпанія, заробить більш ніж 200 мільйонів гривень. Наша команда зараз, передаючи справи, надала всю інформацію щодо того, як НСТУ заробить ці кошти. У нас зараз є на підписі три контракти з міжнародними партнерами, два підтверджених контракти з Hyundai і PepsiCo, а також два контракти з національними спонсорами, які не можу поки розголошувати. Крім того, ми (ще раз підкреслюю «ми») забезпечили відбір і запуск квиткового оператора. Також ми забезпечили відбір і співпрацю з туристичним оператором, з яким ми домовились про розподіл прибутків 50/50. Це вперше за всю історію Євробачення, підкреслюю — не в Україні, а Європі загалом.

І чому ми пішли — сталася така дивна річ, що за нашою спиною, не погоджуючи з нами, не отримавши наших підписів — наприкінці січня ми дізнались про те, що бюджет Євробачення збільшився на ці 200 мільйонів. Тобто ті кошти, які повинні були піти на підтримку суспільного мовлення, дивним чином були закладені в бюджет, цей бюджет був підписаний паном Грицаком, пані Бичок (в.о. голови правління ПАТ НСТУ), паном Наливайко. І зараз видаткова частина бюджету Євробачення — понад 855 мільйонів гривень.

Щодо транспарентності нашого розуміння, що таке добро, зло, біле або чорне — думаю, що країна спостерігала за нашими спробами внести зміни у закон про публічні закупівлі. За 10-денний термін закон був прийнятий, і моя особиста гарантія шановним депутатам і першому заступнику міністра була, що не більше десяти процедур підуть по спрощеній системі. Тобто у нас на початок грудня були деякі затримки щодо будівництва сцени і оренди трибун, і нам вкрай було потрібно внести зміни. Зараз, коли ми кажемо про затримку, саботаж та фактично блокування нашої роботи, зараз тендерів від пана Грицака по спрощеній процедурі — 62.

І коли ми бачимо таку гримучу суміш — 62 тендерні процедури одного замовника навколо одного виконавця, коли ми бачимо бюджет, який дивним чином збільшився на 50%, у нас виникають сумніви, з якими ми не зможемо боротися. Ми точно не будемо тією командою, тими людьми, які покривають чи знаходяться поруч з цим всім.

Тетяна Трощинська: 62 тендерні процедури — чому так?

Павло Грицак: Моя принципова позиція була у тому, що всі тендерні процедури мають відбуватися через сайт ProZorro. Якщо це переговорні процедури, то через попередній відбір, власне через ProZorro. Минулого тижня запустили кілька таких процедур, цього тижня запустили, ще на цьому тижні запустимо відповідні процедури через сайт ProZorro.

Ми створили робочу групу при тендерному комітеті, де запросили представників громадськості, індустрії, фахівців. Та ж сама робоча група працювали у тестовому, пілотному режимі при відборі квиткового оператора.

Тетяна Трощинська: Але ж квитковий оператор вже відібраний?

Павло Грицак: Власне, коли я був призначений, був проведений закритий відбір квиткового оператора, в результаті якого квитковий оператор давав прогнозований валовий збір у розмірі 36 мільйонів гривень. У протоколі рішення організаційного комітету по закритій процедурі не було навіть вказано суму, за яку вони готові це робити (квитковий оператор стверджує, що це 12% від вартості валу).

Станом на сьогодні у нас більш ніж 70 мільйонів доходів від квитків, в результаті проведення тендерної процедури, і в результаті роботи з квитковим оператором, і в результаті того, що ми залишили за собою право затверджувати ціни на квитки і структуру цін. І різниця кратно збільшена з точки зору доходів.

Я вважаю, що пану Олександру Харебіну некоректно коментувати про збільшення чи зменшення бюджету оскільки станом на 15 грудня, коли я був призначений, жодного бюджету не було розроблено і призначено. Неодноразово я звертався з проханням надати затверджений проект бюджету доходів і витрат Євробачення-2017. Жодного документу я не отримав, навіть робочих матеріалів по бюджету. Тому порівнювати з тим, чого не існує, некоректно.

Тетяна Трощинська: То бюджет зріс на 200 мільйонів чи ні? Від Олександра Харебіна прозвучала конкретна цифра.

Павло Грицак: Абсолютно точно — зріс, дохідна частина.

Тетяна Трощинська: А розхідна?

Павло Грицак: Розхідна складається з лімітів витрат. Розхідну частину можна буде рахувати у червні, коли всі ці витрати будуть здійснені. Станом на сьогодні йде економія по всім статтям витрат, ми здійснюємо все, щоб була максимальна економія.

Наприклад, в кінці минулого року було зменшено вартість оренди МВЦ з 39 мільйонів гривень до 35 мільйонів. Власне тим, що ми проводили переговори, достатньо інтенсивні, місцями жорсткі. Так само маємо економію по квитковому оператору, при цьому дохід від збору квитків зріс кратно з 36 мільйонів до більш ніж 70 мільйонів.

Василь Шандро: Тоді чому ця команда покинула проект? Якщо все буде прозоро, контрольовано і чисто?

Павло Грицак: Мені дуже важко це коментувати, мені важко до кінця зрозуміти мотивацію. Єдине, що я хочу сказати — ми рухаємося далі. Так, менеджер подій написав на своєму фейсбуці, що він йде, частина подієвої команди пішла, але вчора ми організовували подію, присвячену старту продажу квитків, і подія відбулася. Так само як і церемонію передачі ключів ми організовували фактично власними силами без активного залучення частини подієвої команди. Тому що за п’ять днів до церемонії нам повідомили про те, що вони не будуть цим займатися. Бо озвучена вартість була 1,2 мільйони гривень, було прохання зменшити витрати до 600 тисяч гривень, на що було повідомлено, що тоді ми не будемо робити роботу. І будь-які аргументи про те, що є ринкові ціни, не приймалися. Вони просто перестали готувати церемонію.

Олександр Харебін: Те, що ви зараз сказали є у кращому випадку маніпуляцією, у гіршому — ви брешете. Бо жодна людина з команди Євробачення, з івент-команди не відмовлялася працювати на церемонії передачі ключів. Жодна. Ваша приватна компанія «Євромедіа» обслуговувала це дійство. У тому листі, який ви написали і доступ до якого у мене є, ви написали, що це ваші особисті кошти, вашої особистої компанії.

Павло Грицак: У нас дійсно була проблема і об’єктивно не був створений розрахунковий рахунок ПАТ НСТУ. Дійсно до цього часу ще не розраховано за цю подію, але це робочі моменти. Подія була зроблена.

Олександр Харебін: Хто з наших людей відмовився працювати? Навіщо ви це кажете? Це просто нонсенс.

З паном Грицаком неможливо працювати разом. Я готовий допомагати Євробаченню, я готовий допомагати країні, щоб подія відбулася на високому, чесному і прозорому рівні.

Василь Шандро: Чи є загроза проведенню Євробачення?

Павло Грицак: Ми рухаємося далі. Є дві частини команди, основна — телевізійно-виробнича — жоден член цієї команди не написав заяву і не пішов, всі працюють. І інша частина — це події навколо Євробачення. При всій повазі до цього сегменту, він не є найскладнішим і найвідповідальнішим. Вже станом на сьогодні є пропозиції від кандидатів на ці позиції. Поки що ми день в день йдемо за графіком.

Емоційно мені складно отримувати звинувачення від людей, які займалися проектом вісім місяців, в тому, що я щось саботував за 8 тижнів. Лише за два останніх тижні грудня було підписано близько тридцяти договорів. При цьому, люди говорять про те, що я займався саботажем. Я нічого не забирав у цих людей, жодного повноваження, я не блокував роботу. Я просив пана Харебіна взяти право підпису і підписувати, так само до нього з цим проханням звертався Олег Наливайко.

Олександр Харебін: Просто два факти, а далі пропоную поспілкуватись у будь-якому місті, дивлячись в очі, а не маніпулюючи фактами. Стосовно оренди МВЦ — факт конкретний — попередня пропозиція від МВЦ була 150 мільйонів гривень. Цю пропозицію ми дійсно зменшили до 39 мільйонів. І тільки після втручання пана Кличко особисто — це точно не заслуга пана Грицака чи якоїсь іншої людини, а заслуга Кличка, який вмовив МВЦ знизити вартість. Щодо квиткового оператора — неможливо казати про вартість послуг оператора, коли ти зовсім не розбираєшся у питанні. Як можна продавати білети, що розпочалось уже вчора, коли немає затвердженої розсадки залу, коли немає компанії, яка буде будувати зал. Що ми продаємо? Пане Павле, в кінці грудня ви особисто відмінили тендер найкращої пропозиції німецької компанії, яка будує трибуни. Зараз тендерна пропозиція запущена 10 лютого — пройшло 1,5 місяця — те що там прописано, це тендерна пропозиція під одного замовника.

Тетяна Трощинська: Це правда?

Павло Грицак: Це не відповідає дійсності. Твердження про те, що ми продаємо квитки на подію, а нема компанії, яка будує трибуни — так нема компанії, яка ставить світло, сцена ще не збудована, трибуни не збудовані. Це, в принципі, така природа — є затверджена схема, де чітко вказані всі місця, по цій схемі був зроблений обрахунок, визначені різні категорії, стартував продаж. Це абсолютно нормально практика.

В кінці року була проведена внутрішня процедура на відбір проектанта…

Олександр Харебін: Він тут бреше, я не знаю, що тут сказати.

Павло Грицак: …проектанта до трибун, і які там умови. При цьому змушували укласти договір з компанією, яка мала надавати послугу оренди та інсталяції. Це різні предмети.

Я змушений діяти по законодавству. Я попросив пана Харебіна, він міг отримати довіреність, і він міг підписувати і реалізовувати проект. Цього не було зроблено.

Олександр Харебін: Я готовий надати всю інформацію, всі документи щодо тої ситуації, яка сталася — з моїм правом підпису, з повноваженнями, з роботою пана Павла. Я хочу, щоб країна почула, а Павло Грицак відповів, коли будуть запущені тендери на обладнання, виробництво шоу, коли на рахунку НСТУ з’являться кошти на оплату цих послуг для того, щоб країна могла побачити це шоу. Тому ми і пішли. Люди, які взяли на себе відповідальність, повинні робити це шоу. Робіть.

Після цього ефіру на фейсбук-сторінці Олександра Харебіна з’явилось повідомлення про подальшу відмову від публічних коментарів.

 

 

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.