Слухати

Сьогодні у Києві покажуть експериментальну оперу «Доля Доріана»

02 червня 2016 - 10:09 91
Facebook Twitter Google+
2 червня в Києві культурне об’єднання «HRONOTOP.UA» презентує нову оперу-нуар «Доля Доріана», що ґрунтується на переосмисленні сюжету в контексті сучасного буття людини

anton_lytvynov_rezhysser-postanovshchyk_opery_o_doryana_greya.jpg

Антон Литвинов  // «Громадське радіо»
Антон Литвинов
«Громадське радіо»

З режисером-постановником Антоном Литвиновим говоримо про нову оперу «Доля Доріана», прем’єра якої відбудеться сьогодні за сприяння Дикого театру.

Євген Павлюковський: «Опера у валізі» — що це за жанр?

Антон Литвинов: Це українська мобільна опера, що не потребує величезних грошей на постановку. В Україні є сумне співвідношення кількості написаних до кількості поставлених опер. Тобто у нас ставиться дуже мало українських опер, але в нас є багато композиторів, які пишуть і пишуть добре. Таким чином з десятка українських опер — 7 можна і варто ставити.

Євген Павлюковський: Це пов’язано з фінансовим боком питання?

Антон Литвинов: Не зовсім і не завжди. Справа в тому, що це певна інфраструктура і певний підхід до постановки. Ми зараз перебудовуємося в оперному мистецтві музичного театру. Певні порухи є, але це система, тому дуже важко грати і співати нову музику, коли вже звик до консервативного мистецтва.
Ця консервативність пов’язана з тим, що вокал і академічна музика — це спорт в тому розумінні, що актор має тренуватись і розвивати свої навички. Це певний режим і дисципліна, з яких виростає система, що тяжіє до консервативного.

Євген Павлюковський: Українській музиці зараз важко зайняти своє місце в телерадіоефірі. Чи існує подібна проблема в театральному мистецтві?

Антон Литвинов: Це радше проблема комунікації. Наприклад, вже близько року я слухаю здебільшого українську музику.

Євгенія Гончарук: Які були труднощі в роботі над Доріаном Греєм?

Антон Литвинов: Це просто нова робота. Ми звикаємо сприймати матеріал не як даність, а як такий, що можна розвивати. Величезне спасибі українській композиторці Кармеллі Цепколенко, яка просто таки благословила цей експеримент. Робота над постановкою — це не труднощі, це виклик.

Євген Павлюковський: Синдром Доріана Грея — це поняття, пов’язане з тим, що люди бояться старішати?

Антон Литвинов: Страх старіння, пов’язаний з синдромом Доріана Грея, це радше страх відповідальності. Або людина, обираючи зобов’язання, які накладає доросле життя, йде до кінця і залишає щось по собі, або людина не бере на себе зобов’язань і таким чином нібито фіксується у певному віці.

Це не дидактичний роман, Оскар Уальд був дослідником. Скандальність «Доріана Грей» пояснюється тим, що в романі проголошувався певний фальшивий ідеал, який був присутнім в суспільстві. В той час джентльмен дійсно міг робити будь-що поки про це не знав хтось інший.

Євгенія Гончарук: Чи не бракує нам фахівців, з якими можна робити такі експериментальні постановки?

Антон Литвинов: Ну, ми ж робимо. «Ми» — це хореограф Христина Шишкарьова, композитор Вікторія Рацюк, художник по світлу Світлана Змєєва і художник-постановник Олександра Крмаджян. Колаборація — це прекрасно, але казати, що в нас немає спеціалістів — це закривати очі на проблему.

Євген Павлюковський: Де відбудеться прем’єра? Чи є ще вільні квитки?

Антон Литвинов: Поки що квитки є, але не факт, що вони залишаться до вечора. Прем’єра опери відбудеться о 20:00 на кіностудії Довженка у центрі науки та мистецтв «Дія».

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.