Слухати

Весна починається після джазового фестивалю «Єдність», — організатор

16 березня 2017 - 09:05
Facebook Twitter Google+
17 та 18 березня о 18:00 у Київському національному театрі оперети відбудеться щорічний Міжнародний джазовий фестиваль «Єдність»

В нашій студії організатор джазового фестивалю «Єдність» Сергій Грабар.

grabar.jpg

Сергій Грабар // Громадське радіо
Сергій Грабар
Громадське радіо

Сергій Грабар:17-18-го березня в Києві проходить щорічний Міжнародний джазовий фестиваль «Єдність» в Київському національному академічному театрі оперети.

Є таке прислів’я, що весна починається після фестивалю «Єдність».

Василь Шандро: Кого можна буде почути цього року на фестивалі?

Сергій Грабар: Традиційно фестиваль розпочинає заслужений артист України, піаніст-віртуоз Володимир Соляник.

Також ми почуємо музикантів з Литви, Польщі, Угорщини і, можливо, з Норвегії.

17 березня — перший день фестивалю, початок о 18:00 годині.

В цей день ми зможемо почути литовський колектив «Klajpeda Jazz Band» під керівництвом відомого трубача Вітаутаса Грубляускаса, який є мером міста Клайпеда

З угорських виконавців виступить патріарх польського джазу Йоргас Сколіас в тріо з тромбоністом Броніславом Дужі та угорським перкусіоністом Андрашем Дешом.

З українських виконавців ми зможемо побачити гурт «Revenko Band».

Джазовий день 18 березня відкриють знову ж таки музиканти з Литви. Це — молодий і перспективний колектив «Silent Blast Quintet» з Каунаса і досвідчений альт-саксофоніст Вітаутас Лабутіс.

Після них виступатиме легенда джазу Володимир Тарасов разом з нашим Володимиром Соляником, львівським контрабасистом Марком Токарем таспівачкоюІнессоюІваницькою.

Наступним на сцену вийдешедевральнийпіаніст з Польщі Кшиштоф Кобилінскі.

А закривати другий день фестивалю буде «Тріо АндрашаДеша», в якому вже відомий нам по першому дню фестивалю перкусіоніст виступить з двома угорськими гітаристами ІштваномТотом та Мартоном Фенівеші.

Ведучий в цьому році буде заслужений артист України Валерій Чигляєв.

Василь Шандро: Чи можна говорити про якісь тенденції розвитку джазової культури в Україні?

Сергій Грабар: Такої масовості, як в інших напрямках, немає, але є підйоми і спади. Наразі ми спостерігаємо за підйомом джазу в Україні, відбувається все більше і більше концертів в Києві та в інших містах, більше з’являється різноманітних фестивалів.

Василь Шандро: Ви не музикант, а письменник і перекладач. З чим пов’язане те, що ви стали організатором такого фестивалю?

Сергій Грабар: Я захоплювався джазом ще зі школи, і в якийсь момент, я пам’ятаю, ми розмовляли з директором Музичної школи джазового та естрадного мистецтва Петром Полтаревим про те, що тоді в джазовому мистецтві в Києві не булу нічого, проходили інколи лише окремі концерти. І я вирішив організувати триденний джазовий фестиваль.

Василь Шандро: Джаз позбувся вже андеграундного навантаження?

Сергій Грабар: Думаю, так, він вийшов вже з андеграунду. Він не є забороненим, в нас в кожній області є музичні школи, де навчаються джазу, Київський інститут музики імені Глієра. Тобто це не андеграундна музика, просто вона не популяризована.

Василь Шандро: Чи проникають якісь джазові мотиви в популярну музику?

Сергій Грабар: Я думаю, що він став більшим популярним. Якщо ви подивитеся на афіші та сіті-лайти, то в них все більше і більше присутнє слово «джаз», навіть у тих випадках, коли джазом там і не пахне. Це слово почало привертати до себе більше уваги і його використовують в плані промоушена власної творчості. Ну і добре.

Василь Шандро: Українські джазові виконавці беруть участь в міжнародних джазових фестивалях не в Україні?

Сергій Грабар: Так, той же Соляник. Напевно, найбільш відомий з українських виконавців — це гітарист Енвер Ізмайлов зі своєю унікальною технікою гри на гітарі, яка не властива нікому в світі. Він живе в Криму, але це український виконавець, бо Крим був, є і буде українським.

Василь Шандро: Чи є музиканти, які використовують якісь автентичні мотиви в джазових обробках?

Сергій Грабар: Так, є, наприклад, Юлія Рома, в неї є декілька концертів, які вже записані на диски. Та ж Наташа Лебедєва, Олександр Саратський, який виконав «Цвіте терен». З одного боку — це абсолютний джаз, з іншого — абсолютний «Цвіте терен».

Але все одно ще немає того загального сприйняття джазу, який хотілося б.

Якщо Ви виявили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.